Twitter test nóg meer advertenties in zijn app

Gebruikers die geselecteerd zijn voor de test, zien nu ook reclames tussen de antwoorden op een tweet. De reacties zijn overwegend negatief.

Twitter experimenteert met het tonen van advertenties tussen de antwoorden op een tweet. Dat meldt een Twitter-topman in - hoe kan het ook anders - een tweet. Twitter test een reclame na het eerste, derde of achtste antwoord op een tweet. Gebruikers zien de tweet even groot als een antwoord. 

Twitter test de nieuwe advertentievorm momenteel wereldwijd op Android en iOS. Wie Twitter via de website op de computer gebruikt, komt geen advertenties tussen antwoorden tegen. Onduidelijk is hoe lang de test duurt en of het socialemediaplatform de advertentievorm na de test definitief in gebruik neemt. 

Advertentie
advertisement

Gebruikers reageren negatief

Twitter-gebruikers die plots gesponsorde content tussen de antwoorden op een tweet zien, reageren verdeeld. Een deel zegt het experiment van Twitter logisch te vinden omdat de gratis dienst geld moet verdienen. Een groter deel reageert echter negatief en vindt de advertentieplaatsing te opdringerig. Zij klagen ook dat Twitter voor hun gevoel steeds meer advertenties laat zien tussen normale tweets. 

Ook techmedia als The Verge laten zich overwegend negatief uit over het advertentie-experiment. 

Twitter Blue

Twitter kijkt ook naar andere manieren om inkomsten te generen. Zo introduceerde het bedrijf in juni Twitter Blue: een abonnement dat Twitter-gebruikers meer mogelijkheden geeft dan gratis gebruikers. Twitter Blue krijgt in de toekomst meer functies. Op dit moment zien Twitter Blue-gebruikers nog advertenties. Een deel van de gebruikers wil graag advertentievrij kunnen Twitteren. Onduidelijk is nog of Twitter die wens gaat honoreren. 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie