Uitgaven voor PR stijgen in VS met twintig procent

Amerikaanse bedrijven geven dit jaar twintig procent meer uit aan PR dan het afgelopen jaar. Dat blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau Harris/Impulse. Gemiddeld werd in 1999 per bedrijf 4,4 miljoen dollar per jaar aan PR uitgegeven, zo leert het onderzoek.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De grootste toename is te zien op het gebied van investor relations, namelijk elf procent. Public Affairs kende een toename van zeven procent. Het populairst blijft media relations, 42 procent van de uitgaven aan PR gaat daar naar toe.

Kwaliteit van het werk blijft het belangrijkste criteria waarop cliënten hun PR-bureau beoordelen. Maar kundigheid met internet, creativiteit, accountability en de toegang tot invloedrijke personen worden ook steeds belangrijker.

Ook de verhouding tussen cliënt en bureau is onder de loep genomen. Dertig procent van de ondervraagden heeft dagelijks contact met hun PR-bureau. Twintig procent overlegt een keer in de week met het bureau. Het gemiddelde is 2,5 keer in de week. (12-10-2000)

(Bron: PR Week UK)

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie