Wervingscampagne voor zorgsector

Met de campagne 'Hard Nodig' probeert het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport in drie jaar tijd 12.000 mensen te vinden om te komen werken in de zorgsector. In totaal zullen ruim 180.000 mensen thuis persoonlijk een brief in de bus krijgen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Staatssecretaris Vliegenthart gaf afgelopen weekeinde het startsein voor de campagne, die vooral is gericht op herintreders die vroeger al in de zorg hebben gewerkt. In samenwerking met

pensioenfonds PGGM zullen de ruim 180.000 oud-werknemers uit de zorgsector een brief krijgen. Zij worden daarin gewezen op de mogelijkheden om weer aan de slag te gaan. Daarnaast zullen nog potentiële nieuwe medewerkers zonder specifieke ervaring in de zorgsector ('zij-instromers') worden benaderd.

De campagne wordt regionaal gevoerd en is begonnen in Gelderland. In de loop van 2001 en 2002 zal de campagne ook in de andere regio's van start gaan. De campagne wordt gevoerd naast bestaande landelijke en regionale acties om voldoende personeel te laten instromen in banen en opleidingen voor de zorg.

De campagne 'Hard Nodig', die over vier jaar 88 miljoen gulden gaat kosten, is een initiatief van de werkgevers- en werknemersorganisaties in de zorgsector en vloeit voort uit het Convenant Arbeidsmarkt Zorgsector (CAZ). In het kader daarvan hebben sociale partners, het ministerie van VWS en Arbeidsvoorziening afspraken gemaakt over maatregelen om het personeelstekort binnen de zorg te helpen oplossen. De projectleiding is in handen van het Centrum Arbeidsverhoudingen (CAOP), dat een soortgelijke campagne in het onderwijs uitvoert. (bron: ANP)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie