WPP: nieuwe informatie over Tempus

WPP zegt nieuwe informatie te hebben die haar zaak om onder het bod op Tempus Group uit te komen versterkt. Het concern praat momenteel nog steeds met het Takeover Panel, dat moet beslissen of WPP de deal kan afblazen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een beslissing werd eigenlijk gisteren verwacht. Volgens Reuters heeft WPP het bod verlengd tot 29 oktober, omdat de beslissing van het Takeover Panel is uitgesteld. De Britse mediagroep wil niet zeggen welke nieuwe informatie ze heeft. Maar bronnen melden dat het te maken heeft met de positie van Tempus rond 20 augustus, toen WPP met haar bod van 555 pence per aandeel kwam. WPP gelooft nog steeds in de strategie achter de deal, maar denkt ook dat het bod veel te hoog is gezien de situatie in de laatste maanden. WPP wil nu een beroep doen op een wet die zegt dat een overname niet door hoeft te gaan als de (financiële) omstandigheden plotseling sterk zijn gewijzigd. WPP kan overigens nog in beroep gaan tegen de beslissing van het Takeover Panel, waarvan verwacht wordt dat ze de Britse keten niet in het gelijk zal stellen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie