YouTube en Adformatie lanceren online talkshow over branding in de digitale wereld

In de tweede editie van Branding Talks geven industry leaders van onder meer Philips, G-Star en Cheil hun visie op merken bouwen anno 2021.

Monique Bergers (N=5), Nathalie Lam (Philips) en Baba Touré (Hammerfest) gaan in gesprek over het belang van diversiteit voor een goede online videostrategie

Mensen kijken steeds meer online video, via de telefoon, maar ook samen op groot scherm. Online – en social shopping is booming waardoor de digitale (media)strategie van merken moet staan aan een huis. Dit betekent kansen maar ook veel uitdagingen voor marketeers en bureaus. Want hoe val je op? Hoe zorg je dat je impact maakt? En hoe manifesteer je je als merk in een tijd dat diversiteit en maatschappelijke verantwoordelijkheid geen randvoorwaarden, maar leidende principes zijn?

Adformatie en YouTube slaan voor de tweede keer op rij de handen ineen en brengen in de talkshow Branding Talks dé kenners uit het vak op het gebied van effectiviteit, creatie, media en purpose bij elkaar. Van ervaren merkenbouwers als Gwenda van Vliet (G-star) en online specialist Michael Ossendrijver (Incubeta) tot Guido Kloek (MakerStreet) en creator JoostSpeeltSpellen. Zij schijnen in cases en discussiepanels hun licht op online video-strategie anno 2021.

De presentatie is in handen van techjournalist Anic van Damme en Adformatie-hoofdredacteur Susanne van Nierop. 

Bekijk hier de hele uitzending: 

YouTube Branding Talks 2021

Het programma

Fireside Chat 1: Diversity & Social Responsibility

Merken die relevant willen blijven voor een brede doelgroep en de nieuwe generatie moeten werk maken van diversiteit en inclusie. Hoe doe je dat? Hoe zorg je dat online content en campagnes passen bij het merk en de tijdsgeest? En hoe kunnen merken zichzelf blijven en tegelijkertijd veranderen? We praten erover met Nathalie Lam (Taskforce Diversity van bvA en head of global sponsorship Philips), Baba Touré (founder Hammerfest) en Monique Bergers (N=Content).  

Brand case: G-Star RAW x Snoop Dogg

G-Star lanceerde in september de spraakmakende internationale Say it Witcha Booty-campagne met Snoop Dogg. CMO Gwenda van Vliet en Joris Kuijpers van reclamebureau The Family vertellen openhartig over de keuzes die van begin tot einde werden gemaakt. Waarom superinfluencer Snoop? Wat brengt zo’n samenwerking met zich mee? Wie bereikt G-Star met de campagne? Hoe zorg je voor de goede assets? En vooral: wat is het effect?

Snoop Dogg
G-Star

JoostSpeeltSpellen

Gamer Joost Bouhof heeft alleen al op YouTube ruim 550.000 volgers. Hij werkt vaak samen met merken en werpt zich op als vraagbaak voor andere creators, onder meer door de regels op een toegankelijke manier uit te leggen. Joost deelt zijn lessen uit succesvolle (en minder succesvolle) samenwerkingen.

Fireside Chat 2: Big trends

Consumentengedrag is ingrijpend veranderd door de pandemie en de verwachting is dat veel van die veranderingen blijvend zijn. De consumptie van online video is enorm toegenomen, net als e-commerce. Hoe speel je als merk hier op een slimme manier op in? Hoe maak je handig gebruik van de nieuwste YouTube-features? En wat worden zijn de trends voor de komende drie jaar? Anic van Damme gaat in gesprek met Tim van der Sijde (Ogilvy Social.Lab), Annee Spijkervet (Google) en Guido Kloek (MakerStreet).

JoostSpeeltSpellen
Fireside Chat 2

Samsung: The all-over presence of Samsung Fastframe

Reclamebureau Cheil ontwikkelde samen met Samsung al een schaatspak dat shorttrackers tot betere resultaten hielp. Voor de Olympische Spelen 2021 ging Samsung een exclusieve samenwerking aan met het BMX Team. Opnieuw kwam Samsung tot een innovatie waardoor de prestaties van de sporters verbeterden: Fastframe. Thijs de Boer en Matthijs van Schie van Cheil vertellen over de bijzondere samenwerking, de online activatie, de positieve merkeffecten in een jonge doelgroep en het ultieme succes: de gouden medaille voor BMX’er Niek Kimman.

Interview: Incubeta’s Michael Ossendrijver

Michael Ossendrijver van Incubeta helpt al jarenlang merken bij het op orde krijgen van hun online media-inkoop en assets. Het valt hem op dat veel merken nog altijd gericht zijn op het maken van die ene 30 seconde-commercial waarna de doorvertaling naar online video lastig is. Vol energie en uitgerust met een volle gereedschapskist brengt hij met zijn adviezen merken, dataspecialisten en creatieven bij elkaar om zo de conversie en effectiviteit te verhogen. 

Samsung Fastframe
Michael Ossendrijver

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie