YouTuber organiseert eigen Squid Game en trekt meer kijkers dan Netflix

De video van het YouTube-account MrBeast heeft in vijf dagen al meer kijkers getrokken dan de originele Netflix-serie.

MrBeast/YouTube

Squid Game is de populairste Netflix-serie ooit, met 110 miljoen kijkers in de eerste maand. In de fictieve serie strijden 456 deelnemers door spellen te doen om een geldprijs van tientallen miljoenen euro's. Eén winnaar, de andere deelnemers vinden de dood. Het kijkcijfersucces van Squid Game was voor het populaire YouTube-account MrBeast (81 miljoen abonnees) reden om zijn eigen - positievere - Squid Game te organiseren en een video op YouTube te plaatsen.

Die video overtrof het succes van de Netflix-serie al binnen vier dagen. Op moment van schrijven staat de video vijf dagen op YouTube, met meer dan 120 miljoen views. MrBeast laat in zijn Squid Game 456 deelnemers spellen doen, waarbij verliezers enkel uit het spel moeten stappen en alsnog duizenden dollars meekrijgen als troostprijs. De winnaar - de persoon die als laatst overblijft - ontvangt 456 duizend dollar. 

Advertentie
advertisement

YouTube-video kostte miljoenen

MrBeast heeft via een losstaande video laten zien hoe de decors van zijn Squid Game-studio gemaakt zijn. De bouwkosten bedragen twee miljoen dollar, zegt hij. De YouTuber heeft daarnaast voor anderhalf miljoen dollar aan prijzen weggegeven. Hoeveel MrBeast aan de video verdient, is nog niet duidelijk. Hij ontvangt in ieder geval een financiële vergoeding van de videogame Brawl Stars, dat de video deels sponsort. 

MrBeast beloofde een paar weken terug om Squid Game in het echt na te maken als één van zijn video's op TikTok tien miljoen likes zou behalen. Dat gebeurde al snel - op moment van schrijven heeft de video achttien miljoen likes.

Advertentie