‘Witte, heteroseksuele, mannelijke creatieven’ beschuldigen JWT London van discriminatie

Ooit bevoorrecht, de Britse man bij het reclamebureau. Het lijkt de andere kant op te gaan.

JWT London
JWT

Een groep ‘witte, heteroseksuele, mannelijke creatieven’ van J Walter Thompson London beschuldigt het bureau van discriminatie bij hun ontslag eerder deze zomer. Dat meldt Campaign.

Het ontslag van de mannen kwam na een toespraak van creatief directeur Jo Wallace. Zij presenteerde zich op een conferentie over gelijke behandeling als een homoseksuele vrouw die de reputatie van JWT als bureau vol blanke, Britse, bevoorrechte, heteroseksuele mannen volledig zou laten verdwijnen.

Wallace hield haar toespraak kort na het verschijnen van de eerste verplichte rapportages over beloningsverschillen tussen Britse mannen en vrouwen. Daaruit bleek dat bij J Walter Thompson de grootste kloof in reclame gaapt; mannen verdienen er gemiddeld 44,7% meer dan hun vrouwelijke collega’s.

De witte mannelijke creatieven zagen de bui al hangen na de uitspraken van Wallace. Kort na de conferentie bezochten ze de HR-afdeling om hun bezorgdheid uit te spreken over de mogelijke loopbaan-gevolgen van haar uitspraken. Enkele dagen later werd ze de wacht aangezegd.

De groep heeft juridisch advies ingewonnen en zegt dat er sprake is van discriminatie op basis van geslacht, ras, nationaliteit en seksualiteit. J Walter Thompson weigerde commentaar te geven, aldus Campaign.

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie