Buitenreclameman Decaux in Cannes mediaman van het jaar

Voor de tweede keer is in Cannes een Media Man Of The Year gekozen. Was vorig jaar Silvio Berlusconi de gelauwerde, in 2000 gaat de eer naar Fransman Jean-Claude Decaux, stichter en president van JC Decaux Out of Home Media.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Decaux lanceerde in 1964 het abri-concept: straatmeubilair voor

passagiers bekostigd door buitenreclame-exploitanten, een revolutionair idee

dat inmiddels in 1300 steden is geïmplementeerd. De Decaux Groep, waarbij

6600 mensen werken, heeft 460.000 buitenreclame-displays in 33 landen en

draaide vorig jaar een omzet van 7,9 miljard Franse francs. Decaux is

wereldwijd marktleider in straatmeubilair met concessies in 1300 steden en

voert ook de wereldranglijst van 'buitenreclame op vliegvelden en

metrostations' aan. Daarnaast is de Decaux Groep Europese marktleider in

billboardreclame en Amerikaanse voor buitenreclame in winkelcentra.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie