Campagne die bekendheid aan Metakids moet geven is letterlijk in your face

Ceci n’est pas un bureau maakte een awarenesscampagne rond metabole ziekten.

Ceci n’est pas un bureau zegt hierover: &;Wij hadden ook nog nooit van Metakids gehoord toen ze ons belden om te vragen aan die onbekendheid een eind te maken. Metakids werft fondsen voor onderzoek naar één van de meest hartverscheurende ziekten die je kind maar kan overkomen: metabole ziekten. Elk jaar worden er 800 kinderen in Nederland mee geboren. Metabole ziekten zijn slopers. Ze maken het lichaam kapot. Onze aanpak is letterlijk in your face en net zo pijnlijk als de ziekte zelf. Vaak sterft het kind na een lange lijdensweg al voordat het 18 wordt.&;

Confronterende aanpak
Dankzij de medewerking van onder meer JC Decaux en Branddeli zal de campagne landelijk zichtbaar zijn op tv en in outdoor. Ook online en radio worden ingezet. 

Ceci n’est pas un bureau ontwierp een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Daarnaast werd samen met Driebit een nieuwe website gemaakt. Koen Hauser verzorgde de fotografie en fotomontage. Door de confronterende aanpak was het niet wenselijk met echte patiëntjes te werken. Dus werden de kindergezichten samengesteld uit meerdere portretfoto’s.

Credits
 
Opdrachtgever: Nathalie Michielsens, Diane van der Marel
Bureau: Ceci n’est pas un bureau
Copy: Sikko Gerkema
Art: Jeroen van Zwam
Strategie: David Feenstra/Gertjan Hafkamp
Account: Gertjan Hafkamp
Productiemaatschappij: In Case Of Fire
Producent: Paul Brand
Regisseur: Job van As
D.O.P.: Ruzbeh Babol
Fotografie: Koen Hauser, Unit
Geluid: Jeroen van Gessel, Lab3
Website: Driebit

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie