David Snellenberg en Richard van der Laken nieuwe voorzitters ADCN

Het duo presenteerde tijdens de 50e ADCN Awards hun visie op de toekomst van het vak: ‘The Age of the &’.

Lode Schaeffer (INDIE Amsterdam) nam in Paradiso na 4,5 jaar afscheid als voorzitter van . Met het duo-voorzitterschap wil ADCN de verbreding van de club manifester maken en de samenwerking tussen verschillende disciplines versnellen.

‘We laten zien dat creativiteit in advertising en design in Nederland voor ons evenveel gewicht hebben’, voegt , eigenaar van reclamebureau dawn daaraan toe. ‘Onder leiding van Schaeffer en Sonak is er al veel meer aandacht gekomen voor design en craft en creativiteit bij opdrachtgevers. De club en ons vak worden beter door een dialoog en voor een dialoog heb je evenwicht nodig. Het is geen voorvechtersclub van één discipline, zoals vroeger voor reclame en art direction, maar een multidisciplinair platform voor creativiteit.’

Enthousiasmeren & inspireren

‘Wat ik in positieve zin enorm spannend vind aan reclamemensen is de opportunistische houding en het feit dat ze groot kunnen denken’, vult , oprichter van What Design Can Do, Snellenberg aan. ‘Designers kunnen best hoog van de toren blazen over engagement en hebben soms het idee dat ze precies weten hoe ze de wereld kunnen veranderen. Die sterke opvatting maakt designers wel weer relevanter. Het is belangrijk door disciplines heen te kijken en dat moet je met elkaar doen. David en ik vinden het leuk om daarin te enthousiasmeren en te inspireren.’

Schaeffer sprak met zijn voorzitterschap de ambitie uit om ‘de club open te zetten voor alle creatieven en aantrekkelijk te maken voor opdrachtgevers’. Daarnaast wilde hij Nederlandse creativiteit internationaal promoten en werken aan de ontwikkeling van talent. ‘Er ligt een stevig fundament voor al zijn doelstellingen en we hebben de eerste successen behaald’, stelt , managing director ADCN, tevreden. 

&;David’s strategische visie op de toekomst van merken en passie voor craft en innovatie, in combinatie met Richard’s design mind en brede netwerk in de Nederlandse en internationale creatieve industrie, gaan ADCN helpen om de creative community, marketeers en alle stakeholders in ons vak nog actiever te betrekken bij onze club en missie.&;

Advertentie