Jupiler wil alcoholvrij aanmoedigen en toont aan dat de helft het verschil met echt pils niet eens proeft

Uit een blinde proef waaraan 100 proefpersonen meededen, zou blijken dat slechts de helft proeft of ze pils of 0.0 in hun glas hebben.

AB Inbev

Bierbrouwer AB Inbev (onder andere Jupiler, Hertog Jan en Dommelsch), zegt dat de helft van de consumenten blind geen verschil proeft tussen pils en 0,0%. Die conclusie trekt de brouwer na een blinde smaaktest die gisteren in café Hoender en Hop in Den Haag werd gehouden onder 100 consumenten.

De onderliggende bedoeling: ‘0,0% extra promoten en met consumenten in gesprek te gaan over verantwoord drinken [https://www.ab-inbev.com/what-we-do/smart-drinking/smart-drinking-goals.html]’. De aanleiding is ‘Global Beer Responsible Day’ (16 september), dat dit jaar voor de tweede keer wordt gehouden.

Advertentie

AB InBev: ‘De smaaktest laat zien dat 0,0% een smaakvol en volwaardig alternatief is voor pils.’

Ambitie 2025

De ambitie die AB Inbev bij deze gelegenheid nog een keer op tafel legt, is dat in 2025 20 procent van het door het concern verkochte bier alcoholvrij of laagalcoholhoudend is.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie