Eredivisie NV en marketingbureau AIM uit elkaar

De Eredivisie NV (ENV) ziet af van verdere onderhandelingen met het Zwitserse marketingbureau AIM over de televisierechten van de wedstrijden in de hoogste voetbalafdeling.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

“De clubs vinden de condities van AIM onvoldoende', aldus ENV-commissaris Hans Herremans. AIM bood de clubs het afgelopen najaar 150 miljoen gulden per jaar voor de beelden met een looptijd van vijf jaar, maar de door de clubs vereiste bankgarantie bleef echter uit. De ENV heeft AIM in een brief laten weten de onderhandelingen te beëindigen. “Nu zullen we weer zelf een koper moeten gaan zoeken. We zijn druk bezig om daarvoor een plan op te zetten. Binnen een paar weken zullen we de clubs een nieuw voorstel voorleggen”, aldus Herremans, die verwacht dat de clubs begin maart bijeen zullen komen. De rechten van de samenvattingen van de eredivisieduels liggen tot de zomer van dit jaar bij de NOS. De overeenkomst met Canal Plus voor de rechtstreekse uitzendingen loopt na afloop van het volgend seizoen af.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie