Google verbetert image search

Google heeft zojuist aangekondigd de image search te verbeteren. Deze wordt niet alleen sneller maar toont zoekers ook meer informatie en links naar de parent site. Lees hier hoe je de nieuwe image search benut voor meer zoekverkeer.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Als een gebruiker nu een zoekwoord ingeeft op Google en onder het zoekveld op ‘Afbeeldingen’ klikt, dan ziet hij een tamelijk platte resultaatpagina met bij de afbeeldingen een link naar de url (het webadres) van die afbeelding. Bij de nieuwe image search worden de afbeeldingen getoond in een inline panel (zie afbeelding bovenaan dit bericht, bekijk de grote afbeelding) wat duidelijker vormgegeven is en sneller werkt. Klikt de gebruiker op een afbeelding dan wordt deze groot weergegeven, met daarbij de volgende informatie:

- Meta data (title en description) van de afbeelding
- Titel van de webpagina waarop de afbeelding staat
- Button met link naar de webpagina waarop de afbeelding staat
- Klikbare domeinnaam
- Informatie zoals afmetingen en bestandsformaat

Wil je de nieuwe image search optimaal gebruiken dan zal je het volgende moeten veranderen aan de afbeeldingen in je website of webshop:

1. Voeg aantrekkelijke meta data (title en description) toe, o.b.v. een keyword analyse
2. Zorg ervoor dat de titel van de webpagina waarop de afbeelding staat ook aantrekkelijk is en uitnodigt tot klikken

Heb je hierover vragen, laat dan hieronder een reactie achter.

Dit is een blogpost in een vernieuwd blogchannel op Molblog: E-commerce. Over alles wat marketeers moeten weten van e-commerce. Cases, klantinzichten, data, regelgeving en internationale ontwikkelingen. Maar ook tips uit de praktijk, van kleine en grote ondernemers. Deelnemers aan dit channel: Frans Jan Boon (Add to Friends), Anne de Jongh (Direct Design), Bridget Sommerdijk (Schoenenvoorjou.nl), Leonie Ruhe (Sanoma), Wouter Hol (Kabeltje.com), Dylan van der Heij (Body & Fitshop) , Angela Heykoop (The Socialistas), Rosanne Braams (Buur Fashion), Arnaud de Wilde (PST Business Solutions), Eric van der Palen (Brabantia), Peter Reddering (CMotions), Erik van Rijn (Judopak.com), Nils Huismans (House 4 Wine), Rick (Medpets) en Marco Merkx (Makro).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie