Kinderen informant op internet

Ouders hebben reden om zich zorgen te maken over wat voor privé-informatie over het gezin hun kinderen via internet weggeven aan nieuwsgierige marketeers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Uit onderzoek van het Annenberg Public Policy Center (VS) blijkt dat veel kinderen zonder problemen bereid zijn om gevoelige familie-informatie te geven in ruil voor een ‘leuk cadeautje’. Die bereidheid is groter bij oudere kinderen (13-17 jaar) dan bij jongere (10-12). Zo vindt 65% van de geënquêteerde kids het oké om info te geven over de favoriete winkels van hun ouders, 44% over de auto van hun ouders, 30% hoe vaak hun ouders naar de kerk gaan, 26% wat hun ouders in het weekend doen, 24% of ouders snelheidsovertredingen begaan, 23% of ouders wijn of bier drinken bij het eten.

< SIZE=1>Bron: marketing news, 26-2-2001 <#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie