#lekkersociaal 2, over gedwongen advertentie-onderbrekingen op Snapchat en de nieuwe tijdlijn op Facebook

Contentmarketing bureau Blauw Gras praat je bij! Deze week over jongeren die massaal van Twitter gaan, de nieuwe update van Snapchat en een nieuwe netwerkapp.

Doe maar niet!

Moeite met veranderingen? Update je Snapchat dan niet. Wij herhalen, doe het niet! Dit is ook het advies van honderden gebruikers, de update valt bij veel mensen namelijk helemaal verkeerd. Wat is er veranderd? Om te beginnen is de bekende Story-pagina verdwenen. Hier kon je verhalen plaatsen – die 24 uur bleven staan – of bekijken van vrienden. Om die verhalen nu te kunnen checken moet je door je vriendenlijst scrollen. Daarnaast duurt het veel langer voor je door de verhalen heen bent omdat het niet meer automatisch gaat. Ook de Discover-pagina en het complete uiterlijk van de app zijn op de schop genomen. Maar niet ten goede, want veel mensen snappen niet meer hoe ze het moeten gebruiken. Voor ons is het in ieder geval duidelijk: update de app niet!



Je ontkomt er niet meer aan

Je zit in de trein wat Snaps van je vrienden te checken en daar komt het: reclame. Het eerste wat je doet, is deze snel weg swipen. Dit is precies de reden waarom veel adverteerders niet op Snapchat willen adverteren. Nu gaan er geruchten rond dat Snapchat overweegt om gedwongen advertentieonderbrekingen door te voeren van minimaal 3 seconde. Misschien dat er hierdoor meer adverteerders worden aangetrokken, we zullen zien!

Is Twitter verleden tijd?

Jongeren verlaten Twitter massaal! Onderzoeksbureau Newcom meldt dat het gebruikersaantal in Nederland van het sociale netwerk is gedaald van 2,8 naar 2,6 miljoen. De daling is het sterkst onder jongeren tussen de vijftien en negentien jaar oud. Onder deze groep was er een daling van maar liefst 48 procent vergeleken met vorig jaar. Twitter Nederland ontkent overigens wel dat er sprake is van een daling. Apart, vind je niet?

Lekker overzichtelijk

Vind jij het lezen van een Tweetstorm ook zo onhandig? Wij wel! Gelukkig is daar nu een oplossing voor.! Als je onder een Tweetstorm reageert met: @threadreaderapp plus het woord 'unroll' maakt de app er een blog van. Lekker overzichtelijk!

Niks missen!

De mens is van nature nieuwsgierig. Zo willen de meeste mensen altijd op de hoogte zijn van lokaal nieuws en evenementen. Facebook speelt hierop in en test een nieuwe functie genaamd 'Today In'. Today In is een aparte tijdlijn die alleen gevuld is met lokaal nieuws, lokale evenementen en aankondigingen. De Today In-pagina's zijn onderdeel van Facebooks inspanningen om nepnieuws tegen te gaan. Lokale nieuwsmedia die hun berichten op de pagina's willen plaatsen, moeten namelijk eerst door Facebook worden goedgekeurd. De functie wordt nu getest is zes verschillende steden in Amerika. Of de functie ook in Europa uitgerold gaat worden is nog niet bekend, maar laten we hopen van wel! 

Netwerken alsof je aan het daten bent

Je kent het swipen natuurlijk van Tinder. Maar wist je al dat het nu ook zakelijk kan? Met de nieuwe app Ripple swipe je door zakelijke contacten heen. De app werkt ongeveer zoals Tinder, maar dan met zakelijke contacten. Ripple schotelt foto’s van mogelijke contacten voor, die vervolgens naar rechts of links kunnen worden geveegd om ze te accepteren of weigeren. Ripple toont constant nieuwe mensen en van potentiële connecties worden niet alleen foto’s getoond, maar ook informatie over hun baan, opleiding en interesses. Mensen worden niet willekeurig voorgeschoteld, maar op basis van gedeelde connecties en vergelijkbare interesses. Zo wordt het allemaal net wat leuker!

Je bent weer helemaal up-to-date van al het social nieuws. Lekker zeg!

Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een contentmarketing bureau met een voorliefde voor social media. Wij zijn content creatieven in de digitale wereld. In een notendop; we creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.

Advertentie