Marktaandeel publieke omroep op 41 pct

De publieke zenders behaalden in week 34 een gezamenlijk marktaandeel van 41 pct, zo blijkt uit het Continu Kijkonderzoek (CKO).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De publieke zenders behaalden in week 34 een gezamenlijk marktaandeel van 41 pct, zo blijkt uit het Continu Kijkonderzoek (CKO). Dat is 3 pct meer dan de week ervoor. Dankzij Studio Sport op zondag en de wedstrijd Feyenoord-Sturm Graz kwam met name TV2 goed uit de verf. Best bekeken programma was echter het Journaal van 20.00 uur gisteren op Nederland 1, met bijna 2,9 miljoen kijkers.

De marktaandelen van de commerciële zenders bleven stabiel, alleen RTL5 verloor 1 pct en kwam uit op 5 pct. RTL4 blijft ondermaats presteren met 11 pct, Veronica bleef op 8 pct. De HMG-zenders kwamen daarmee uit op 24 pct. SBS6 en Net5 haalden net als vorige week 11 en 4 pct, Fox8 bleef op 3 pct steken. Komende zaterdag start het nieuwe televisieseizoen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie