Premium

Meer dan 5000 creatieven bezochten HP's activatie op SXSW

HP en Intel lieten creatieve professionals kennismaken met hun producten.

Beeld: de rij voor de deur van het huis (bron)

Computerbedrijven HP en Intel richten zich met de Zbook laptop op creatieve professionals. Tijdens festival South by Southwest (SXSW) in Austin (Texas) lieten de merken in één dag 5.237 bezoekers kennismaken met het product.

Eigen huis op SXSW
Dat deden zij met een eigen huis vol met laptops, interactieve demo's en presentaties (bijvoorbeeld over digital storytelling). Het HP & Intel Digital Artistry House stond slechts één dag op South by Southwest en werd in 12 uur omgebouwd. Dit was de eerste keer dat HP een marketingactie hield op SXSW.

HP is lang niet het enige merk met een 'take-over huis' op SXSW. Ook techbedrijven (Twitter, Google, YouTube) en allerlei landen (New Dutch Wave, German Haus, Washington DC House) bouwen bars en restaurants om en laten bezoekers zo zien wat ze te bieden hebben.

Kennismaken met producten
Emily Ketchen, marketeer bij HP, is blij met het resultaat. 'We zoeken contact met creatieve professionals en het festival is de ideale plek daarvoor. Een eigen huis met demo's is de ideale manier om mensen te laten kennismaken met onze producten.'

HP had eerder activaties op festivals Coachella en Panora. Ze wil geen cijfers delen, maar zegt dat 'de investering tot nu toe goede resultaten oplevert.'

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie