NS sponsort Boekenbal-organisator CPNB

De Nederlandse Spoorwegen (NS) gaan de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB), jaarlijks voor een miljoen gulden sponsoren. Dat werd gisteren bekendgemaakt tijdens het door de stichting georganiseerde Boekenbal.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De sponsoring begint in juli zal minimaal drie jaar door lopen. De NS verbinden zich hiermee naast het literaire bal aan de Boekenweek, de Kinderboekenweek, de Publieksprijs, de Weken van het Reisboek en de Maand van het Spannende Boek. De Publieksprijs zal vanaf deze herfst NS Publieksprijs gaan heten. Volgens de spoorwegen is de keuze om de CPNB te sponsoren een logische omdat lezen en trein goed samengaan. Naast het sponsorgeld krijgt het CPNB ook finananciële steun van de overheid en bonden van boekhandels en uitgevers.

Overigens kampt de NS door alle perikelen van de laatste tijd wel met een imagoprobleem: de bekendmaking van de sponsorovereenkomst werd tijdens het Boekenbal door het publiek met hoongelach ontvangen, zo meldt het ANP.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie