Omzet van Omnicom flink hoger

De bruto winst van Omnicom Group, de op een na grootste marketing servicesgroep ter wereld, is in het vierde kwartaal van vorig jaar gestegen naar $142,2 miljoen vergeleken met $119,9 miljoen in hetzelfde kwartaal in 1999.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Omnicom, dat bureaugroepen als BBDO, DDB en TBWA omvat, meldde volgens persbureau Reuters voorts dat de omzet in het vierde kwartaal met 20 procent was gestegen tot $1,8 miljard. De winst voor 2000 kwam uit op $435 miljoen. Als de opbrengsten van de verkoop van een belang in Razorfish worden verdisconteerd stijgt de winst zelfs naar $498,8 miljoen. De totale omzet is vorig jaar ook met 20 procent gestegen, tot $6,15 miljard.

Omnicom heeft volgens analisten nauwelijks last van de terugvallende Amerikaanse conjunctuur omdat de groep niet meer zo afhankelijk is van puur reclame en vanwege het feit dat de economien van werelddelen waarin zij ook zeer actief is, zoals Europa en Azië, zich beter ontwikkelden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie