Rode Kruis vraagt aandacht voor vluchtelingenprobleem met ‘Wie kies jij’-campagne

Het activatiebureau Bureau Kellerman is verantwoordelijk voor de realisatie van de campagne.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de campagne staan vier gezichten symbool voor de 60 miljoen mensen die op dit moment op de vlucht zijn voor conflicten en geweld in eigen land. Elk gezicht is opgebouwd uit twee personen, met beide een indringende blik op het gelaat.

Het Rode Kruis biedt wereldwijd schoon water, huisvesting, voeding en medische zorg aan vluchtelingen, maar wordt steeds vaker gedwongen om keuzes te maken, vanwege een gebrek aan geld.

Het is voor het eerst dat Het Rode Kruis en met elkaar samenwerken. ‘We hadden te maken met een zeer korte looptijd van het project en uiteraard ook een bijzonder urgente noodsituatie. Daarom waren we heel bewust op zoek naar een actiemarketingbureau en kwamen al snel bij Bureau Kellerman uit’, aldus Saskia Divendal van Het Rode Kruis.

Op wordt het verhaal achter de gezichten verteld. Aan de hand van de modellen, wordt met fictieve namen een persoonlijk karakter aan de campagne gegeven. De komende maand verschijnt de -campagne in diverse media, met als doel om zoveel mogelijk fondsen te werven via Giro 6868.

Credits
Rode Kruis: Saskia Divendal
Account: Rens den Hartog, Charlotte Vlek
Art: Marco de Ruiter
Copy: Martijn Fieten
Fotografie: Hans Hogervorst

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie