Waarschuwing ondanks groei Aziatische bestedingen

De advertentiemarkt in de regio Asia-Pacific is in 2000 sterk gegroeid met elf landen die een verdubbeling van de omzet melden en negen landen met een grotere groei dan in 1999.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Maar ACNielsen Media International waarschuwt ook dat de markt de eerste tekenen van een neergang vertoont.

“Het afgelopen jaar was goed, maar de verwachting voor 2001 is een stuk minder door onder meer de slechte dotcom-markt en de mindere Amerikaanse economie", zei ACNielsen's Frank Martell, president Asia-Pacific in Hong Kong tegen Advertising Age. “Het is nog te vroeg om te zeggen hoe 2001 eruit komt te zien. Wel is in Azië de groei gestagneerd in januari en februari. Ook de negatieve groei in Zuid-Korea is een eerste indicatie.”

China blijft de snelst groeiende advertentiemarkt in de regio, een groei van 36 procent naar 10 miljard dollar in 2000. De hele toptien van bestedingen is afkomstig van lokale merken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie