Wecycle lanceert nieuwe Snapchat-lens voor jongeren

‘Naughty cat’-lens moet jongeren bewegen e-waste in te leveren.

De augmented kat van Wecycle
Wecycle

Wecycle start een Snapchat-campagne die jongeren wijst op de inleverbakken voor kleine elektrische apparaten in winkels. De campagne vormt de aanloop naar de eerste International E-waste Day op 13 oktober. Wecycle organiseert de inzameling en recycling van afgedankte elektrische apparaten en energiezuinige lampen, de zogeheten e-waste.

Snapchat-gebruikers kunnen via een lens een ondeugende kat in hun eigen omgeving plaatsen en hem diverse kleine elektrische apparaten laten weg meppen. Via advertenties op Snapchat worden jongeren van dertien tot achttien jaar verleid om de nieuwe lens te downloaden en als augmented reality toe te passen.

Doel van de campagne is jongeren meer klein e-waste te laten inleveren in Wecycle-inleverbakken die in 5.000 winkels staan. In Nederland gebruiken zo’n 700.000 jongeren onder de achttien jaar dagelijks Snapchat.

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie