WPP: einde aan salarisoffer senior management

Over het salaris van de top, inclusief ceo Mark Read, lopen nog gesprekken.

123RF

WPP maakt na drie maanden een einde aan het vrijwillige salarisoffer voor ongeveer drieduizend van zijn senior leidinggevenden. Over het salaris van de top, inclusief ceo Mark Read, lopen nog gesprekken.

De grootste communicatieholding ter wereld kondigde eind maart tijdelijke salarisverlagingen aan van tussen de 10 en 20 procent als onderdeel van een groot actieplan om de coronacrisis het hoofd te bieden. Dat moet dit jaar een besparing van omgerekend '800 à 900' miljoen euro opleveren. Bij WPP werken zo’n honderdduizend mensen wereldwijd.

Advertentie
advertisement

Extra stap gezet

Verschillende WPP-bureaus hebben de loonsverlagingen gefaseerd in april doorgevoerd en de verlagingen werden per juli ook weer in fases afgebouwd.

WPP wil officieel geen commentaar geven. Volgens een bericht op Campaign zou het loonoffer nu worden teruggedraaid omdat het personeel een stap extra heeft gezet tijdens de lockdown om te helpen met kostenreducties.

Bij andere holdings als Publicis en Omnicom heeft het management eveneens per maart salaris ingeleverd, maar daar is nog geen sprake van terugdraaien van de maatregel.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie