Adverteren op Instagram vanaf vandaag mogelijk

Adverteerders kunnen op self service basis advertentiecampagnes inzetten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het advertentie aanbod voorziet in uitgebreide targeting mogelijkheden op interesses en voorkeuren zoals we die ook kennen van Facebook. Ook hebben adverteerders toegang tot nieuwe advertentievormen die helpen om doelstellingen te behalen. Zo kunnen volgers meer te weten komen over een onderwerp waarin ze geïnteresseerd zijn of een product kopen vanuit Instagram.

Facebook en Instagram hebben de advertentiemogelijkheden deze zomer al uitvoerig getest. In Nederland werken ze samen met verschillende launch partners: Heineken, Unilever (Mindshare), Toyota (Havas) en Tommy Hilfiger (Pervorm). De samenwerking met Unilever en Mindshare spitst zich toe op de ;s in Nederland.

In de VS was KLM een van de eerste testers van Instagram. Met speciaal gemaakt beeldmateriaal nam de vliegtuigmaatschappij mensen mee naar mooie bestemmingen.


Instagram benadrukt dat campagnes op het platform tot op heden bijzonder effectief zijn gebleken. Voorbeelden zijn een campagne van Gilt Groupe (resutaat: 85% groei in het aantal app-downloads); advertenties van (resultaat: 10% hogere omzetwaarde); en een campagne van spelontwikkelaar Kabam (nieuwe spelers die langer speelden en meer aankopen deden).

Verder gebruikte The North Face iconisch beeldmateriaal om meer bekendheid te geven aan een serie sprekers over het thema &;believe in the impossible&;. 

Recent voegde Instagram een aantal nieuwe mogelijkheden toe. Ook die zijn direct beschikbaar in Nederland:

  • Liggende foto&;s en video’s. Deze geven advertenties een meer cinematografisch gevoel;
  • Videoadvertenties die 30 seconden kunnen duren. Hiermee kunnen merken rijkere storytelling inzetten;
  • Tools en hulpmiddelen om advertenties te beheren en te meten.

 

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie