Chatten met de verzekeraar

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

"FBTO eerste Nederlandse verzekeraar met chat-mogelijkheid op website", zo laat in Huis ter Heide ons weten. "De chat-functionaliteit is ontwikkeld op basis van Lotus Instant Messaging (Sametime) en geïntegreerd in de bestaande website." Mooi gedaan, dus gingen we even kijken

Het aardige van internet is namelijk dat je volcontinue dienstverlening kunt bieden, of in marketingtermen: 7 x 24 uur service.

Maar wat stond er vanmorgen op : "U kunt op werkdagen chatten met een FBTO medewerker (maandag t/m donderdag van 08:00 - 20:45 uur en vrijdag van 08:00 - 17:30 uur). Kies een van de onderstaande medewerkers.

* Op dit moment zijn alle chatmedewerkers in gesprek. Zodra er weer een FBTO medewerker beschikbaar is zal hij of zij u helpen. U kunt het ook later nog eens proberen of gebruik maken van één van de andere contactvormen Bel me nu, Bel me later of een e-mail sturen."

En die laatste mogelijkheden worden dan zonder hyperlink om direct te klikken aangeboden. Nou ja, klein foutje, en weliswaar geen 7 x 24 uur, maar tot 20.45 uur. De kantoortijd van FBTO, zullen we maar denken, want waarom niet tot 22.00 uur?

Anderzijds: FBTO hanteert als motto 'verzekeren kan je zelf'. Dus in die zin moet je niet te veel helpen. Maar dat chatten gaat straks geruisloos over in gratis bellen via internet met MSN, Google Talk of Skype, met beeldjes als het moet.

Een peiling op de FBTO-site: "Telefonisch contact is essentieel bij het afsluiten van een verzekering": 41 procent is het hiermee eens, 59 procent niet. Het hangt van de verzekering af, vinden de meesten, Al bijna 3.000 keer gestemd, zegt FBTO. Leuk gedaan.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie