Cloudfactory maakt eerste campagne Europees account Jack Link’s Beef Jerky

Millennials op overlevingstocht in de Duitse wildernis.

Beef Jerky is in smalle repen gesneden vlees. Het is in hete lucht gedroogd en gerookt en het werd, volgens Jack Link’s, al door de Indianen gegeten en geconsumeerd tijdens lange tochten. Daarom ging Cloudfactory op ontdekkingstocht met vijf mannelijke millennials.

Herpositionering
De Europese herpositionering van de vlees-snack begint in Duitsland met de online campagne ‘Man School for Men’ en is gericht op de millennial. Deze zou meer ‘mannelijke vaardigheden’ in zich hebben dan hij zelf wellicht denkt, aldus de campagne.

Creative director Tim Voors van Cloudfactory: ‘In zekere zin vormt de campagne ook een productcategorie-introductie, omdat men hier, anders dan in Amerika, nauwelijks bekend is met het fenomeen Beef Jerky.’

Mantor
Samen met de Duitse productiemaatschappij mypony trok Cloudfactory zes dagen de Duitse wildernis in om de millennials, onder leiding van een zogenaamde mantor, verschillende vaardigheden eigen te laten maken: hoe bouw je een goede hut, hoe maak je vuur, hoe droog je vlees en wat doe je als je wordt aangevallen door wolven? Het resultaat is een campagne met zeven video’s van een minuut, dertig actie-stills en vijftien productfoto’s. De campagne loopt in Duitsland een half jaar op Facebook.

Sandeep Chawla, managing director van Cloudfactory: ‘Wij geloven zeer in co-creatie. Het zou naïef zijn om te denken dat wij beter dan Duitsers weten wat in Duitsland werkt. Daarnaast is het ook een echte Cloudfactory-campagne, omdat we erg geloven in storydoing in plaats van storytelling.’  

 

Advertentie