Premium

'Feesten is bijzaak tijdens ADE'

Ex-marketingmanager 'dj Dannic' over Amsterdam Dance Event

Daan Romers (30), beter bekend als dj Dannic, is om half twee ’s middags net wakker. Het is de tweede dag van het Amsterdam Dance Event en hij heeft gisterenavond heeft hij tot vijf uur achter de draaitafel gestaan. ‘Het wordt ieder jaar drukker’, vertelt de Bredase dj. Dit is de vierde keer dat hij aanwezig is tijdens het meerdaagse dancefestival in Amsterdam, dit jaar voor het eerst met zijn eigen label.

‘ADE is geen partyevent’

Volgens Romers is het belangrijk om aanwezig te zijn op het festival, zeker nu hij ondernemer is. ‘Eigenlijk is ADE een businessevent, feesten is bijzaak’, vertelt hij. ‘De Winter Music Conference in Miami zou je kunnen zien als de partyvariant van ADE.’

Cadeautjes

Vijf dagen lang is de dj druk met interviews, meetings en netwerkbijeenkomsten. Tot laat in de avond heeft hij een vol schema en daarna staat hij achter de draaitafel. ‘De feesten waar ik mag draaien, dat zijn de cadeautjes’, lacht hij. Hij vertelt dat hij tijdens het festival mensen ontmoet die hij normaal alleen via Skype of email spreekt. Bijvoorbeeld zijn pr-bureau uit Manchester, Urban Rebel. Normaal gesproken overleggen zij digitaal, nu heeft hij de kans om handen te schudden en face-to-face ideeën uit te wisselen.

Marketingmanager

Het bureau regelt afspraken en interviews voor de dj, want daar heeft hij zelf geen tijd voor. Al weet hij er genoeg vanaf. Hij studeerde Communicatie en werkte drie jaar als marketingmanager in Eindhoven. ‘Ik had het best naar mijn zin, maar muziek produceren is mijn grote droom’, vertelt hij. ‘Na drie jaar werken besloot ik om de sprong te wagen. Als het zou mislukken, had ik een diploma en werkervaring op zak.’

Jong talent

Een goede beslissing, blijkt vier jaar later. Romers vliegt als dj de hele wereld over en staat op nummer 26 in de DJMag Top 100, de wereldranglijst. Via zijn eigen label brengt hij nieuwe muziek uit en steunt hij jonge dj’s. ‘Op dit moment heb ik een aantal jongens tussen de 15 en 18 jaar getekend’, vertelt hij. ‘Jong talent steunen is belangrijk: Tiësto deed het bij Hardwell, Hardwell deed het bij mij.’

Benaderbaar

De dj vindt het heel belangrijk om benaderbaar te zijn. Hij neemt de tijd om muziek te luisteren die jongeren hem sturen en hij gaat graag op de foto met fans. Sommige dj’s kiezen ervoor om vooral met muziekpers en grote mediamerken te praten, maar Dannic staat net zo graag in een kindertijdschrift of de Autoweek.

 

 

Uitleggen

‘Het leven van een dj is voor veel mensen fascinerend’, zegt hij. ‘En ik vertel er graag over. Weet je dat ik op verjaardagen nog steeds moet uitleggen wat ik nou precies doe?’

Sponsors

Ook merken zouden zich meer moeten verdiepen in de dancewereld, vindt hij. ‘Bekende dj’s zijn influentials: ze hebben een honderdduizenden trouwe volgers. Daar kun je als merk gebruik van maken’, zegt hij. ‘Mensen denken vaak dat alles rondom een dj al gesponsord is. In de praktijk valt dat tegen.’

premium

Registreer en probeer 1 maand gratis

Om dit artikel te kunnen lezen heb je een Premium account nodig. Registreer nu en probeer de eerste maand gratis.

Probeer 1 maand gratis Abonneer direct

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie