‘Hema vertoont onsympathiek gedrag’

‘De kortingseis is slecht voor Hema's imago’, zegt merkenstrateeg Paul Moers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De winkelketen, eigendom van Britse investeringsmaatschappij Lion Capital, breekt eenzijdig en met terugwerkende kracht de contracten open met zijn 50 grootste leveranciers. De retailer wil gemiddeld 4 procent van de omzet van vorig jaar bij zijn leveranciers terugeisen. De Hema gaat per 1 april ook minder betalen over de geleverde producten, de samenwerking met 20 procent van de leveranciers wordt stopgezet en degene die wel blijven leveren, krijgen niet eerder dan na 120 dagen betaald.

Paul Moers vindt dit alles niet goed voor het imago van de warenhuisketen. In De Telegraaf zegt hij:

‘Normaal gesproken is het een vriendelijk en sympathiek bedrijf. Ik snap dat ze het moeilijk hebben. Maar dat geeft je geen vrijbrief voor dit soort handelen.

‘De winkel moet zijn eigen gedrag langs zijn eigen merklat leggen. Als het al niet goed gaat met je winkels, zou ik voorzichtig zijn met een merk dat als zo vriendelijk bekend staat. Je hebt als Hema toch ook een zekere sociale rol. Als klanten dit horen, staan ze ook te kijken wat Hema nu aan het doen is. Dit voelen consumenten ook.’

 

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie