Influentials wil influencer marketing transparanter maken met white label-oplossing

Grote bedrijven zijn klaar met de schimmigheid rondom influencers. Inzicht in statistieken en resultaten moeten uitkomst bieden.

Influentials, het twee jaar geleden opgerichte influencer marketingplatform, is van plan om met een white label oplossing te komen, die ervoor moet zorgen dat het bedrijven van influencer marketing transparanter wordt. De software moet het makkelijker in inzichtelijker maken om influencers uit te betalen.

Oprichter Jolique Möller stelt vast dat er bij grote bedrijven (Unilever voorop), een schoonmaakronde is geweest waarbij banden met influencers die volgers kopen verbroken zijn. Zij zegt met haar bureau Influentials al twee jaar bezig te zijn om met de juiste ethische waarde een online oplossing te maken waarbij bedrijven en bureaus makkelijk influencers aan zich kunnen binden. Een oplossing die bovendien optimaal inzicht biedt in statistieken en resultaten.

Launching customer

Möller is gestart met een crowdfunding-actie om geld op te halen voor de tool te optimaliseren, op te schalen en die white label-oplossing te bouwen, die te gebruiken is door andere pr-, communicatie- en reclamebureaus. Bureaus kunnen daarmee in hun eigen netwerkomgeving campagnes beheren. PR Bureau Glasnost heeft zich aangemeld als launching customer van het product. Oprichter en eigenaar Wouter Glaser denkt dat de tool transparantie kan brengen in de wereld van native advertising.

Influentials heeft al ruim 120 duizend euro funding op zak en wil met de crowdfunding campagne tot een bedrag van 2,5 ton komen.

Reacties: 1

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Klaas Joosten
Mooi gedaan, dat de markt nu ook echt wakker wordt, zelfs de PR bedrijven beginnen het te snappen. Zoals zo vaak in de markt is het vaak pas en markt als er concurrentie is. Nu begint het spel van wie er echt transparantie bied en wie niet. Ben benieuwd naar het werkelijke business model, dus in hoeverre ze publishers, influencers en bloggers aan hun kunnen binden. Je moet natuurlijk wel beter doen dan de rest zoals bij TIM, Join, Juulr, Social1nfluencers, The Circle, Hulc, bloggersnetwerk en ondergetekende.

Groet

Klaas Joosten
LinkPizza
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie