Instagram licht nieuwe advertentiemogelijkheden toe op #dmexco2015

Het sociale fotoplatform komt met buy buttons, video's, landscape view-foto's en app-install buttons.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Amy Cole, brand development manager van Instagram, presenteerde vandaag op het in Keulen de nieuwe advertentiemogelijkheden van Instagram. Deze zijn vanaf 30 september te gebruiken in Nederland Dit zijn de belangrijkste punten uit de presentatie van Cole, die ooit als zesde werknemer begon bij Instagram. 

Beschikbaar voor alle merken
Instagram heeft inmiddels 300 miljoen gebruikers, die dagelijks 70 miljoen foto&;s uploaden en samen 2,5 miljard foto&;s liken. Dit maakt het een interessante plek om te adverteren met mooie visuele uitingen. De ad recall van Instagram-advertenties zijn namelijk 2,8 keer hoger in vergelijking met de Nielsen CPG Norm, aldus Cole. Vanaf nu zijn de advertentiefunctionaliteiten, waaronder het publiceren van sponsored content, voor alle bedrijven wereldwijd te gebruiken. &;Alle adverteerders wereldwijd kunnen nu op Instagram adverteren, dus ook het kleine winkeltje op de hoek&;, aldus Cole.

Direct respons
Dankzij direct respons kunnen advertenties opgemaakt worden met bijvoorbeeld een koop-knop, een registratie-button of een App-&;install&; button. Cole noemde als voorbeeld , die dankzij de Instagram-koopknop een stijging zag van 10 procent van de orderwaarde. Op deze manier kunnen webshops, evenementen en apps gepromoot worden.

Integratie met Facebook Power Editor
Instagram is geïntegreerd met de Facebook Power Editor, zodat advertenties snel opgemaakt en gepubliceerd kunnen worden, gericht op specifieke doelgroepen.

Video en landscape view
Adverteerders kunnen nu ook landscape foto&;s en video&;s van dertig seconden plaatsen. Daarnaast kan gebruik worden gemaakt van &;Carousel Ads&;, waarbij gebruikers door meerdere foto&;s kunnen swipen en op een Call to Action button kunnen klikken die naar een website verwijst.

The &;visualized brand&;
Cole benadrukte tijdens haar presentatie dat het belangrijk is om, voordat je Instagram gebruikt als merk na te denken over de kernwaarden van het bedrijf en hoe deze gevisualiseerd kunnen worden. Als voorbeeld noemde ze Turkish Airlines, die met een &;&;-campagne de brand awareness succesvol vergrootte. De luchtvaartmaatschappij plaatste regelmatig foto&;s van regionale gerechten van reisbestemmingen, met daarbij een ticket, opgevouwen als papieren vliegtuig.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie