Keith Ta (Widespace): "Advertentiemogelijkheden met geluid en stemherkening" [Visie Mobile 2014]

In de laatste maand van het jaar laat MobileMarketing.nl diverse specialisten aan het woord over hun mobile marketing verwachtingen voor 2014

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Mijn verwachtingen voor 2014 zijn dat de omzet van mobile advertising verder toe zal nemen. Dit was al te zien uit de IAB cijfers, in 2012 was de share van mobile omzet 3,1% van online display terwijl in H1 van 2013 deze gestegen is naar 6,6%.

Ik verwacht verder dat de omzet toe zal nemen in rich media advertising op mobile. Dit device heeft unieke functionaliteiten t.o.v. andere media. Tot op heden waren de redenen om geen gebruik te maken van interactieve formaten de techniek en gebrek aan kennis bij de adverteerders maar hier zal in 2014 verandering in komen. Techniek zal verbeterd worden en het zal makkelijker worden om een rich media campagne op te zetten. Het is ook de taak van uitgevers en netwerken om adverteerders te helpen aan kennis op mobile advertising.

Ook zullen advertentiemogelijkheden met geluid en stemherkenning geïntroduceerd worden op de Nederlandse markt. Met deze mogelijkheden maak je het adverteren op de smartphone persoonlijker wat past bij dit device, TV kijken doe je met vrienden of het gezin, de desktop/ laptop en tablet worden gedeeld met huisgenoten maar de smartphone is van jou alleen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie