Klantenservice vaker via e-mail

Steeds meer consumenten vragen om dienstverlening van klantenservices via e-mail, chat en sms.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

E-mail is het meest geliefd, chatten met bedrijven doen mensen in de VS meer dan in de rest van de wereld en sms'en met bedrijven doen mensen uit Europa, Azië en landen in het Stille Oceaangebied eerder dan Amerikanen.
Dit blijkt uit een internationaal onderzoek onder ruim 4300 consumenten in Amerika, Europa en Azië naar de wensen van dienstverlening van klantenservices van bedrijven en organisaties. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van Genesys Telecommunications.

Klanten die een vraag hebben aan hun telecom- of energiebedrijf, iets willen weten van bijvoorbeeld hun kabelmaatschappij of hun gemeente, komen terecht bij de klantenservice (tegenwoordig ook wel 'contactcenter' genoemd). Uit het onderzoek blijkt dat 85 procent van alle ondervraagde consumenten in de wereld de voorkeur geeft aan contact met een contactcenter per e-mail. Op de tweede plaats staat telefonisch contact; 75 procent kiest voor die manier. Van de Europeanen mailen Nederlanders het liefst met een contactcenter (59 procent) (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie