Nieuw bloed bij SBS

Zendermanagers Net5 en Veronica worden vervangen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zendermanager Alphons Martens van Net5 en interim zendermanager Carter Duong van Veronica worden vervangen door respectievelijk Justine Huffmeijer en Mark Bruitsman. Justine Huffmeijer was programma manager onder Martens. Daarvoor deed ze productie-ervaring op bij onder andere Eyeworks en IDTV. Bruitsman was tot voor kort creative director bij RTL Concepts, waar hij verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van crossmediale concepten. Verder werkte hij onder andere voor Endemol (2000-2006).

In november werd al aangekondigd dat Remko van Westerloo en Harold Oomes van RTL naar SBS komen. Van Westerloo is per 1 april directeur televisie, Oomes wordt zijn adjunct. Van Westerloo kruipt ook in de rol van programmaleider van SBS 6. Daarin wordt hij bijgestaan door Remko Terlouw, de adjunct programmaleider SBS 6. Hij was sinds juli vorig jaar al channel manager van de zender.

Daarnaast is er nog een nieuwe functie gecreëerd in het zendermanagement van SBS: de zenderoverstijgende functie van content director. Die plek wordt ingevuld door Rudolf Polderman. Ook hij is weggehaald bij concurrent RTL waar hij de afgelopen jaren hoofdredacteur van So You Think You Can Dance en The Ultimate Dance Battle was. Polderman werkte in het verleden ook voor SBS en voor Talpa.

In november zei Georgette Schlick, CEO van SBS Broadcasting, dat het ‘helemaal niet nodig’ zou zijn om de bezem door het management te halen. Wel zei ze: ‘Ik ga wel kritisch kijken of iedereen hier wel op de juiste plek zit en of we nieuw bloed moeten aannemen.’Schlick zegt nu dat ze er van overtuigd is dat SBS met dit vernieuwde zendermanagement de positie in het medialandschap zal versterken. ‘De komende jaren willen en moeten we de band met de kijker flink aanhalen en verstevigen.’ Bij haar aantreden zei Schlick twee jaar nodig te hebben om SBS weer op de rails te krijgen. De Talpa-productie ‘The winner is’ bracht niet de ommekeer die sommigen verwachtten. In februari kwam het marktaandeel van SBS voor het eerst sinds lange tijd uit onder de 14 procent.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie