Nieuwe Creatie over Dutch Digital Design gelanceerd

Afgelopen vrijdag werd in Pakhuis de Zwijger de nieuwe tweetalige Creatie magazine gepresenteerd, die geheel in het teken van Dutch Digital Design staat. De 64 pagina’s tellende editie kwam tot stand met de support van 11 Nederlandse bureaus, waarvan ook een delegatie present was.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Willem Sijthoff opende namens Adfo Groep met een korte toelichting op de veranderingen op , dat die dag live ging met exclusieve online content. Daarna gaf hij het woord aan Bert Hagendoorn, gasthoofdredacteur van deze Creatie, die aan de zaal in beeld bracht hoe het blad in de afgelopen weken tot stand was gekomen. 

 

Bert Hagendoorn: ’Uiteindelijk hebben we met jullie, de 11 Nederlandse bureaus, freelance en vaste redacteuren van Adfo Groep en adverteerders samen een blad weten neer te zetten waar we super trots op mogen zijn. Een uitgave waarmee we in binnen- en buitenland aan de weg kunnen timmeren met Nederlands digitaal design.’ Hoofdartikel van het magazine gaat in op wat Dutch Digital Design is, of er een eigen signatuur is en wat de kansen zijn, terwijl andere artikelen in het teken staan van de beste Nederlandse cases, jong talent en opleiding, wat op digitaal en design gebied de afgelopen 5 jaar gewonnen is aan awards, brancheverenigingen, opdrachtgevers en de toekomst. 

 

Speciaal woord van dank werd gegeven aan creatieven van Achtung en Momkai, die samen de bijzondere cover van het blad hadden samengesteld: een afscheurbaar blad dat als vliegtuig te vouwen en gooien is - waarmee Nederland nu ook letterlijk de wereld kan gaan veroveren. 

 

Laatste spreker was Marco Oonk van beeldleverancier 123RF, sponsor van de borrel. Er werd ook meteen bekend gemaakt dat er tijdens Cannes op de donderdag een Dutch Digital Design borrel zal plaatsvinden in het tegenover de Palais des Festivals gelegen pand van 123RF. Chef redactie Nils Adriaans reikte tot slot officieel het eerste blad uit aan Bert Hagendoorn, wat startpunt was van de aansluitende netwerkborrel.

 

Het tweetalige magazine, dat een oplage van 35.000 stuks heeft, verschijnt niet alleen voor de Creatie abonnees, maar wordt ook mee-geseald met de komende edities van achtereenvolgens Adformatie, Communicatie en Tijdschrift voor Marketing. 

Het initiatief is te volgen op www.facebook.com/DutchDigital en www.twitter.com/Dutch_Digital

 

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie