'Online reclame in 2018 tv-bestedingen voorbij'

Dat voorspelt PwC in de Global Entertainment & Media Outlook 2015-2019.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De totale bestedingen blijven de komende vijf jaar groeien met gemiddeld 5 procent per jaar. Digitale reclamebestedingen groeien het hardst: met gemiddeld 12 procent per jaar, tegenover een bescheiden groei van 1,2 procent per jaar in niet-digitale uitgaven, aldus PwC.

Online reclame groeit met 10,7 procent per jaar en gaat naar verwachting in 2018 de bestedingen aan tv-reclame voorbij. Lineair kijken zal volgens het adviesbureau steeds meer plaatsmaken voor andere kijkvormen. In 2017 heeft meer dan de helft van de wereldbevolking toegang tot mobiel internet. Volgens de Global Entertainment & Media Outlook 2015-2019 van PwC is er een jaarlijkse groei in mobiele internetreclame van gemiddeld 23 procent gedurende de komende vijf jaar.

Ennél van Eeden, mediaspecialist bij PwC: &;Het mobiele internetgebruik is een belangrijke katalysator voor onder andere betaalde muziek- én videostreaming diensten. De consument besteedt steeds meer tijd op mobiele apparaten en dit trekt weer forse reclamebestedingen aan.&

De komende 5 jaar zal de wereldwijde bioscoopmarkt met ruim 4 procent per jaar groeien, is de schatting. Iin China zelfs met 15% per jaar) en blijven live muziekconcerten razend populair en groeit dit segment een kleine 3% per jaar.

&;De consument bepaalt wat, waar, wanneer en hoe hij content tot zich neemt&;, zegt Van Eeden. &;Het advies aan bedrijven in deze sector is dan ook drieledig: innoveer rond het product en de beleving ervan, ontwikkel relaties met consumenten die via verschillende kanalen verlopen én zet mobiel (met in toenemende mate video) centraal.&;

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie