Piloten en stewardessen van Transavia aan de Snapchat

Transavia was al actief op Facebook, Twitter, WhatsApp, Instagram en LinkedIn en daar komt nu Snapchat bij.

Transavia breidt zijn socialmediaportfolio deze week uit met Snapchat. Via dit medium deelt de airline live beelden van achter de schermen met haar volgers onder de naam ‘TransaviaSnap’. De content op Snapchat wordt direct geplaatst door cabinepersoneel en piloten zelf. Elke week neemt een andere werknemer het kanaal over.

Transavia claimt dat het één van de eerste Europese airlines is die Snapchat gebruikt. &;Dit is in lijn met onze ambitie Transavia om de meest digitale en toegankelijke luchtvaartmaatschappij van Europa te worden, waarbij transparantie een belangrijke rol speelt.&;

Paul de Raad, hoofd Marketing & eCommerce van Transavia vult aan: &;We zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om de relatie met onze klanten verder te versterken. Snapchat maakt het mogelijk om onze klanten direct Transavia te laten ervaren door de ogen van onze vliegende collega’s. Naast de introductie van WhatsApp en onze recente samenwerking met TripAdvisor is dit een interessante toevoeging aan ons social media portfolio.&;

Transavia is al actief op Facebook, Twitter, WhatsApp, Instagram en LinkedIn. Transavia: &;We bereiken wekelijks meer dan 4 miljoen mensen via Facebook alleen.&; Volgens de luchtvaartmaatschappij belooft de toevoeging van Snapchat  waardevol te zijn &;gezien de groeiende populariteit van dit sociale medium&;.

Het aantal Nederlanders in de leeftijdscategorie 30-39 jaar dat Snapchat op zijn smartphone heeft geïnstalleerd groeit sterk. Een jaar geleden ging het om 4 procent, nu heeft 14 procent van die doelgroep het &;spookje&; op zijn smartphone. (Bron: Telecompaper)

Advertentie
advertisement
Advertentie