Populaire YouTuber moet kinderen bewust maken van de dode hoek

Transport en Logistiek Nederland en Dylan Haegens waarschuwen voor de dode hoek van vrachtwagens.

YouTube / Dylan Haegens

De invloedrijke YouTuber Dylan Haegens en ondernemersorganisatie Transport en Logistiek Nederland (TLN) hebben de handen ineengeslagen om kinderen te waarschuwen voor de dode hoek van een vrachtwagen. Haegens is door TLN betaald om een YouTube-video te publiceren waarin hij een dag als vrachtwagenchauffeur meerijdt. De video moet kinderen uit groep zeven en acht bewust maken van de gevaren van de dode hoek en ze wijzen op twee vuistregels. Dat zijn minstens drie meter afstand houden van een vrachtwagen en rechts aanhouden.

Advertentie
advertisement

Niet het grootste bereik

De betreffende video, hierboven te bekijken, is door Haegens geplaatst op zijn kanaal Team DylanHaegens. Dit kanaal heeft 956 duizend abonnees. Het hoofdkanaal, genaamd Dylanhagens, heeft veel meer abonnees (1,86 miljoen) maar deelt de video niet.

De samenwerking lijkt zich dus niet te focussen op het bereiken van een zo groot mogelijke doelgroep. Dat is opvallend omdat Haegens in een ronkend persbericht zegt: 'ik ben blij dat ik kan bijdragen aan het feit dat kinderen zich meer bewust gaan zijn van de dode hoek. Zolang er ieder jaar nog slachtoffers vallen, is het belangrijk dat hier zoveel mogelijk aandacht voor is.'

TLN meldt in hetzelfde bericht: 'met het inzetten van Dylan Haegens, met zijn 1,85 miljoen volgers, is het bereiken van de doelgroep effectief.' 

25 jaar Veilig op weg!

De samenwerking met Haegens voor de Veilig op weg!-campagne valt samen met het jubileumjaar van het Veilig op weg!-initiatief. TLN startte 25 jaar geleden met de campagne en voert die sindsdien jaarlijks. 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie