Ras-Amsterdammers relativeren de dood in campagne PC Uitvaart

Duo Kale & Kokkie met elkaar in gesprek voor Amsterdamse uitvaartmaatschappij.

In een serie video’s voor PC Uitvaart is het duo Kale & Kokkie te zien: twee echte Amsterdammers die de herkomst van uitdrukkingen over de dood proberen te achterhalen. De videos’ zijn online te zien, maar worden ook uitgezonden op AT5.

Verder wordt de campagne ondersteund met posters in Amsterdam en advertenties in Het Parool en huis-aan-huisbladen. De campagne is ontwikkeld door Roorda Reclamebureau en zal 15 januari worden uitgerold.

(Tekst loopt door onder de foto.)

Volgens Joeri Jansen, creative director bij Roorda Reclamebureau, zijn er in Amsterdam honderden uitspraken over de dood. ‘Met deze campagne vieren we de rijke taal en de Amsterdamse manier om de dood te relativeren. Een lach en een traan helpen bij  de rouwverwerking.’

Saskia Dingemans, marketingmanager bij PC Hooft Groep: ‘Het Amsterdams is een kleurrijke taal die heel beeldend en direct de situatie weergeeft. Als echte Amsterdamse uitvaartorganisatie zijn we daar trots op en hebben we een campagne opgezet om juist die uitspraken te benadrukken.’

 

Credits
Bureau: Roorda Reclamebureau
Strategie: Paul Sijtsma
Concept: Michiel Keser, Co Prins en Joeri Jansen
Art: Joeri Jansen en Stefan Apswoude
Copy: Co Prins en Willem Droog
Design: Dino Kho
Account: Michelle Vos en Floor Busch
Regie: Joeri Jansen
Camera en edit: Gilliano Nijman
Geluid: Bonnie van den Heuvel
Sounddesign: SoundCircus
Mediabureau: Zuiver Media
Verantwoordelijk bij klant: Saskia Dingemans, Liselotte van ’t Veer en Jeanine Helthuis

Advertentie