'Reclame Orangina te sexy'

Er zijn veel klachten over een Franse commercial voor Orangina waarin dansende dieren mini-bikini's dragen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De makers focussen op het thema pulp, het vruchtvlees van de frisdrank. 'Pulpeuse' betekent in het Frans zowel 'pulpachtig' als 'sexy'. Het gaat om een liefdesverhaal tussen een hert en een beer. Een aantal flesjes Orangina exploderen tussen de dijen van zebra's en andere dieren pletten sinaasappels tussen hun borsten.
Organisaties die opkomen voor kinderen en gelijke rechten zijn geschokt door de beelden, meldt De Telegraaf. 'De seksuele toespelingen in de boodschap leiden tot verwarring en verbijstering', is het commentaar van woordvoerster van een van de organisaties. Bij het klachtenbureau Advertising Standards Agency (ASA) kwamen sinds 1 augustus toen de commercial werd gelanceerd 147 klachten binnen.

Bekijk het filmpje hier:

Advertentie
advertisement

Reacties:

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie