Shell sponsor van Rembrandt 400

Shell zal optreden als co-hoofdsponsor van het Rembrandt 400, de organisator van een groot aantal culturele activiteiten, die in 2006 plaatsvinden ter gelegenheid van het 400e geboortejaar van de Hollandse schilder Rembrandt van Rijn.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De activiteiten concentreren zich vooral in Leiden en Amsterdam, de twee steden waar Rembrandt heeft gewoond en gewerkt. De stichting noch het energieconcern wil laten weten welk bedrag met de sponsoring is gemoeid. Eerder werd bekend dat TNT (post-, express en logistieke diensten) als hoofdsponsor zal optreden. Er komen tentoonstellingen in het Rijksmuseum, Rembrandthuis, Stedelijk Museum de Lakenhal, Amsterdams Historisch Museum, Bijbels Museum, Joods Historisch Museum en het Mauritshuis. Ook zal er een muscial over Rembrandt worden opgevoerd. Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen verwacht dat de tentoonstellingen in de musea alleen al 1,5 miljoen bezoekers uit binnen- en buitenland trekken. De helft van de buitenlanders, naar schatting een kwart miljoen, zal speciaal voor een of meer Rembrandt-exposities komen. (ANP)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie