Sire stopt met vuurwerkcampagne

De vuurwerkcampagne (‘Je bent een rund als je met vuurwerk stunt’) van de Stichting Ideële Reclame (Sire) komt in het vervolg onder de hoede van de Stichting Consument & Veiligheid, brandweer, politie en de schoolvoorlichtingbureaus van Halt Nederland.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Sire, die 25 jaar lang verantwoordelijk was voor de campagne, vindt het doel bereikt. Zo is naar aanleiding van de aparte zwerfvuurwerkcampagne het aantal slachtoffers door zwerfvuurwerk gedaald van 32 procent in ‘98/’99 naar 18 procent afgelopen jaarwisseling. Andere campagnethema’s, zoals ‘Pesten’, ‘Donorcodicil’ en ‘Rouw’, zijn eerder eveneens overgedragen aan reguliere maatschappelijke organisaties, om plaats te maken voor nieuwe campagnes (‘Dyslexie’, ‘Stigmatisering’ en ‘Empathie’) en extra ruimte te creëren voor bestaande, zoals ‘De maatschappij dat ben jij’.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie