Storyboard lanceert internationale campagne voor Marie Jo en Prima Donna

Storyboard was verantwoordelijk voor de internationale influencer- en contentstrategie van de websitelancering van Marie Jo en Prima Donna

Marie Jo

Belgische lingeriefabrikant Van de Velde lanceerde half september nieuwe websites voor twee van haar merken: Marie Jo en PrimaDonna. Mediabedrijf en influencerspecialist Storyboard was verantwoordelijk voor de internationale influencer- en contentstrategie van de websitelanceringen in vijf landen.

De uitdaging was om de lancering groots onder de aandacht te brengen in vijf landen: Belgie, Frankrijk, Nederlands, Duitsland en Frankrijk. Aan Storyboard is gevraagd om de campagne uit te zetten met de focus op content, digital media & influencermarketing. Daarnaast heeft Storyboard de campagnefilm, additionele video’s en banneradvertenties geproduceerd. Iprospect was verantwoordelijk voor de advertentiestrategie.

Topmodel Johanne Landbo is gekozen als het gezicht van de campagne. Zij werd per land ondersteund door vijf micro-influencers voor ieder merk. Deze influencers zijn geselecteerd op basis van data-analyses en emotionele fit. Hierbij is gekeken naar de impact van de influencers en de relevantie tussen influencer en doelgroep. Er zijn influencers gekozen die op een authentieke manier aansluiten bij merk, campagne en die zowel lokaal als online het verschil maken. De gekozen influencers deelden de moodfilm op eigen Instagramkanaal met een eigen doorvertaling en interpretatie van de campagne.

Marlies Mols, Digital Campaign Manager bij Van de Velde, vertelt over waarom er voor influencermarketing is gekozen en wat de campagne onderscheidend maakt.

"Influencers zijn op vele manieren te gebruiken om impact te maken bij je doelgroep. Met Storyboard hebben wij bij Van de Velde voor het eerst een full funnel strategie toegepast met influencers om onze doelgroep op een authentieke en impactvolle manier te bereiken"

“Het lanceren van de websites in vijf verschillende landen was voor ons al onderscheidend en uitdagend. We weten nu veel beter waar onze doelgroep zich bevindt en wat voor content zij consumeren. Dit vroeg om veel onderzoek en samenwerking om zo de campagne in ieder land relevant te maken"

“We verwachten door deze campagne enorm veel te leren over onze doelgroep, zodat we onze toekomstige campagnes nog beter op hen kunnen afstemmen. Op deze manier kunnen we de data gedreven aanpak die we voor deze campagne hebben ingezet voortzetten in de toekomst!”

Over Storyboard

Storyboard is een full service creative media company gespecialiseerd in digital strategies, branded content en influencer marketing. Vanuit onze strategische hub, in-house (video)productie, dedicated mediaspecialisten én uitgebreide netwerk aan invloedrijke celebrities en social influencers bereiken we wekelijks miljoenen consumenten. Dit doen we voor merken als Heineken, ASICS, Coty en Jack Daniel’s. 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.