‘Toegenomen focus op Marketing intelligence en analytics’

Marketing intelligence en analytics zijn de domeinen waar Nederlandse bedrijven zich in toenemende mate op richten en in specialiseren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit de groeicijfers van aanbieders met oplossingen en diensten op het gebied van marketing intelligence en analytics. In 5 jaar tijd is het aanbod hiervan met ruim 6% toegenomen, zostelt het Platform voor Klantgericht Ondernemen naar aanleiding van het Nationaal CRM Marktoverzicht dat het PvKO heeft gepubliceerd.

De groei komt volgens het PvKO overeen met de conclusies uit recente onderzoeken onder marketeers. Inbound marketing wordt als serieuze trend gezien waarbij het inzetten van marketing intelligence een vereiste is.

Begin deze maand gaf Gartner nog aan te verwachten dat in 2017 33% van Fortune 100 bedrijven een informatiecrisis heeft. Het is dan ook te verwachten dat de groei van intelligence en analytics nog wel even doorzet.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie