TV nog lang niet verdrongen

Het internetgebruik neemt toe, onvermijdelijk ten koste van het tv-kijken, maar het duurt nog even voordat deze twee media echt met elkaar gaan concurreren om de avondcijfers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In het onderzoek TGO Europa Internet 2000 van BMRB zijn 65.000 Britse, Franse, Duitse en Spaanse volwassenen onderzocht op mediagebruik. Ruim 13.000 van hen waren ook internetgebruikers. Wat betreft de verhouding tv-internet komt duidelijk naar voren dat de oude tv-gebruikspatronen nog zeer levend zijn. Tot een uur of twee à drie ’s middags gaat het gebruik van televisie en internet ongeveer gelijk op, daarna vervijfvoudigt het gebruik van tv terwijl het internetgebruik iets afneemt. Na middernacht komen de media weer bij elkaar. Overigens blijkt uit BMRB’s gegevens dat het internetgebruik blijft groeien. Italië, dat met een inhaalslag bezig is, spande vorig jaar de kroon met een groei van 72%. De belangrijkste factoren die het internetgebruik beïnvloeden: gratis internettoegang, lagere telefoontarieven, aanwezigheid van pc’s in scholen, internettoegang op de werkplek, privé-bezit van een pc, opleidingsniveau.

< SIZE=1>Bron: marketing week<#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie