VenW begint start dode hoek- campagne

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat begint vandaag met een nieuwe editie van de campagne ‘Blijf uit de dode hoek’. Doel van de campagne is fietsers en voetgangers bewust te maken van de gevaren van de dode hoek.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

is onderdeel van de koepelcampagne ‘Daar kun je mee thuiskomen’. De campagne start vandaag tijdens de infomarkt van de Intreeweek van de Universiteit van Amsterdam. Tijdens de infomarkt organiseert de gemeente Amsterdam een fietsrace voor studenten, rond de dode hoek van een vrachtwagen. De Amsterdamse wethouder van Verkeer Tjeerd Herrema trapt de campagne af door mee te doen aan de fietsrace.
Jaarlijks komen gemiddeld 10 tot 15 mensen om het leven door een ongeval in de dode hoek van vrachtwagens. Om het aantal ongevallen en slachtoffers te verlagen, voert het ministerie van Verkeer en Waterstaat jaarlijks de campagne Blijf uit de dode hoek. Dat gebeurt dit jaar samen met Transport en Logistiek Nederland en de Fietsersbond. De campagne richt zich dit jaar speciaal op kwetsbare verkeersdeelnemers: tieners, studenten en ouderen.

Minister Eurlings van Verkeer presenteerde deze zomer de Strategie Verkeersveiligheid 2008-2020. Eurlings heeft naar aanleiding van deze Strategie de ambitie uitgesproken om in 2020 niet 580 maar 500 verkeersdoden in het verkeer te hebben. Een campagne als die over de gevaren van de Dode Hoek moet aan bijdragen aan het behalen van die ambitie.
De campagne wordt gevoerd met borden en posters in steden en in de regio’s, advertenties en banners op internet. Daarnaast kunnen kinderen en jongeren op de campagnewebsite het Dode Hoekspel spelen. Verder verspreidt VenW een folder voor vrachtwagenchauffeurs.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie