Wakker Dier wint Issue Award 2013

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hier op Molblog loopt de discussie over Albert Heijn, Wakker Dier en de plofkip nog steeds, maar voor de Issuemakers is de campagne van Wakker Dier al geslaagd. Wakker Dier mocht vandaag de in ontvangst nemen voor hun campagne 'Stop de Plofkip'.

Sjoerd van de Wouw van Wakker Dier ontving de award uit handen van jurylid Marjan Olfers, omdat “Wakker Dier er in 2012 in is geslaagd op een vernieuwende en confronterende wijze aandacht te vragen voor de problemen in de bio-industrie”.

De jury: ”Zij hebben op uitstekende wijze gebruikt heeft gemaakt van framing door de introductie van het woord ‘plofkip’, waardoor het issue gemeengoed is geworden”. Voor de Issue Award 2013 waren ook Alpe d’Huzes en de Nederlandse Vereniging voor een Vrijwillig Levenseinde (NVVE) genomineerd. Alpe d'Huzes vanwege de onderscheidende manier waarop zij fondsenwerving hebben aangepakt en de NVVE vanwege hun gewaagde start van de ‘Levenseindekliniek’, waarmee het issue euthanasie opnieuw op de maatschappelijke agenda is gekomen.

Het is de vierde keer dat deze prijs werd uitgereikt. Vorige winnaars waren: de pleegouders van Mauro (‘Jonge Asielzoekers’, 2012), Youp van ‘t Hek (‘Klantonvriendelijke helpdesks’, 2011) en Oxfam Novib (‘De Groene Sint’, 2010).

De vakjury van de Issue Award bestaat, naast voorzitter Frits Wester, uit Henk Kraima (strategisch adviseur, oud-directeur Stichting CPNB), Jan Schinkelshoek (politiek communicatieadviseur, voormalig Tweede Kamerlid), Marjan Olfers (Professor sportrecht, partner VMW Taxand) en Bernd Damme (Ondernemer).

De rondvraag 'Wat moet Albert Heijn met de plofkip' loopt nog steeds, .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie