Wanneer is iets uniek?

"Deze shampoo is gemaakt van unieke ingrediënten!", "Maak nu kans op een uniek DVD-pakket!" en ga zo maar door. Het woord uniek heeft zijn inhoud verloren. En daar is de reclamebranche voor een groot deel schuldig aan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ja, je mag toch hopen dat die shampoo gemaakt is van unieke ingrediënten, want anders was het gewoon puur jatwerk geweest. En dat DVD-pakket bestaat ook echt niet alleen uit DVD's die speciaal voor jou zijn geperst. Maar goed, we willen als reclamemensen toch een USP (ja, die U is van 'unique') verbinden aan een product. Want dat hoort. Anders zou iedereen doorhebben dat we eigenlijk precies hetzelfde bieden als de concurrentie. En dat mag niet! Dus is er vast wel iets unieks te vinden waarmee we kunnen pronken. Dat is dus de reden dat 'uniek' nu net zo weinig betekent als 'leuk'.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie