(Adfo Cannes) 5 vragen aan: Annemieke Deering

Annemieke Deering organiseert dit jaar The Embassy of Dutch Creativity namens Dutch Digital Agencies. Het is haar eerste keer in Cannes. Wat verwacht zij van dit festival?

Waarom ga je naar Cannes, welke meetings en activiteiten heb je in de agenda?

The Embassy of Dutch Creativity organiseer ik samen met IAA, VEA, ADCN, Orange Lions en natuurlijk Duch Digital Design. Het is een mooi podium om Dutch Creativity en Dutch Digital Agencies bij een breder internationaal netwerk onder de aandacht brengen.

Uiteraard ben ik op woensdag, donderdag en vrijdag van 17.00 - 20.00 uur in The Embassy of Dutch Creativity te vinden. We hebben een mooi afwisselend programma in de cabana. De meetings die ik verder in mijn agenda heb, zijn bijvoorbeeld met SoDA (Society of Digital Agencies), onze grote internationale &;zus&;.

Naast het programma van The Embassy zal ik onder andere verder te vinden zijn bij de SoDA Digerati Mixer & Young Lions Party, Twitter x Spotify beach drinks, MMMM Party en de BBQ van OUR/Amsterdam, Branddeli, Brandbase, DDB & Tribal, Yune en Result.

Waarover gáát Cannes eigenlijk, of waar zou het over moeten gaan?

‘Weet je dat dit echt mijn eerste keer Cannes Lions is?! Ik hoor altijd veel verhalen over borrels en feesten ;-).’

‘Waar vroeger vooral de focus op advertising lag, is het nu steeds meer een afspiegeling van de huidige tijdgeest en neemt tech/innovatie een zeer belangrijke rol in. Lions Innovation staan super interessante sprekers op het podium. Dit sluit ook beter aan bij Dutch Digital Agencies.’

‘Wat mij betreft mogen ze ook meer investeren in de sprekers op dat gebied in plaats van wereldsterren over te halen naar Cannes.’

Welke ontwikkeling in de industrie is je het meeste bijgebleven van het afgelopen jaar?

‘Video, VR en AI. En deze ontwikkelingen blijf ik nauwlettend volgen. Te mooi wat hier allemaal mee kan en nu al gebeurd.’

 

Wat zijn je favoriete cases, zowel internationaal als nationaal?

‘Niet origineel, maar is toch wel grote favoriet. 

Ik hoop ook dat Pridestream prijzen in de wacht sleept.

 

En de Tele2 campagne blijft goed!’

 

Wat verwacht je van de prijzen die Nederland mee naar huis mag nemen?

‘Ik hoop natuurlijk zoveel mogelijk prijzen. Het is wereldwijd de prijs der prijzen, waarmee we als Nederland internationaal Dutch Creativity op de kaart kunnen zetten.’

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie