Campagne van de dag: Smiths 'Gezellige Tijden'

Weer een campagne zonder tussenkomst van een reclamebureau: de campagne werd ontwikkeld door Endemol en RTL.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Endemol Nederland en RTL Nederland ontwikkelden voor Pepsico/Smiths de campagne ‘Gezellige Tijden’. Het doel van de campagne is om het publiek opnieuw kennis te laten maken met de productvariatie van Smiths zoutjes. In de campagne worden de zes smaken van Smiths tot leven gebracht als karakters in hun eigen soap ‘Gezellige Tijden’.

In een gezamenlijk persbericht vertellen Endemol en RTL dat de campagne is gebaseerd op &;een tweeledig concept waarin transmediale storytelling en gamifaction samenkomen&;. De zoutjes (Wokkels, Hamka&;s, Ringlings etc.) spelen in de geanimeerde commercials GTST-achtige rolletjes waarin intriges, verhoudingen, liefdes, ruzies en romances aan bod komen. &;Gelardeerd met een flinke dosis humor.&;

De soap wordt voor een deel verteld in TV-commercials, en voor een ander deel in de acht maanden durende campagne op een speciaal ingerichte landingpage op .

Daarnaast hebben de karakters een prominente plek in de GTST Quiz, een Q&A over 24 jaar GTST. De GTST Quiz is ontwikkeld als App voor Android en iOS en als tv-programma tijdens de zomerstop van de soapserie. Endemol en RTL: &;Door het concept terug te laten komen in diverse media-uitingen en contactmomenten van Smiths en Goede Tijden, Slechte Tijden, komt de consument op een speelse manier in contact met de diversiteit van de productrange van Smiths.&;

Afgelopen maandag Adformatie de nieuwe campagne van FrieslandCampina: ToetjesToeter. Die campagne kwam ook tot stand zonder tussenkomst van een reclamebureau.

 

Credits
Merk: Smiths
Klant: Pepsico
Verantwoordelijk bij klant: Charlotte Zelders, Manon Daggers, Renske van Atten
Medium: Commercial, Online, POS, Digital, Televisie
Bureau: Endemol / RTL Nederland
Design: Nicolas Ocheda (Endemol Design)
Concept: Frank de Wit (Endemol Concepts)
Account: Roddy van der Maat (Endemol Concepts) , Walter van der Schoot (RTL Nederland)
Projectleider: Esme Nikolic (RTL Nederland)
Mediabureau: OMD Nederland/Fuse, Lex van Bakel  en Michiel Diepenrink

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie