Consumenten talen niet naar ‘nieuwe’ als chatbots en sociale media als het om service gaat

Ze geven nog steeds de voorkeur aan e-mail en telefonie. 

Goede informatievoorziening is 87 procent van de consumenten als het gaat om online service, het belangrijkst. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Online service: Trends 2017’ in opdracht van QNH Consulting.
Een aankoop kunnen doen zonder klant te worden vinden ze ook belangrijk (66 procent). 



Maar consumenten hechten weinig waarde aan het in contact kunnen komen met bedrijven via sociale media en chatbots. 

Weinig gebruikt

Ook voor het stellen van vragen en het melden van klachten worden deze ‘nieuwe’ communicatiekanalen weinig gebruikt. 
3 procent gebruikt sociale media om een vraag te stellen, 2 procent om een klacht door te geven. 

Ten opzichte van traditionele contactmethoden wordt de chat weinig gebruikt, ongeveer 10 procent stelt vragen via dit kanaal. Als het om klachten gaat, is slechts 4 procent. 

Telefoontje plegen

Traditionele kanalen zoals e-mail en telefonie blijven populair voor het stellen van vragen en het doorgeven van klachten.

 

Beeld: gmast3r / 123RF Stockfoto

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie